Έτοιμος ήδη να πάει στο νηπιαγωγείο, ο μεγάλος μου έχει πρόβλημα να κατανοήσει το χρόνο. Χθες, σήμερα, αύριο, πρωί, μεσημέρι κι απόγευμα μπερδεύονται ανάκατα στις αφηγήσεις του, πράγμα που αποδεικνύει πως δεν έχει ιδέα γιατί πράγμα μιλάει.
Αυτό είναι φυσιολογικό για την ηλικία του, αλλά για να τον βοηθήσω να προσανατολιστεί στο χρόνο, του φτιάχνω σχεδιαγράμματα, της μέρας, του μήνα, της εβδομάδας.
Το ημερολόγιο του μήνα
Αυτό είναι του Σεπτέμβρη. Μια που είναι ο μήνας που αρχίζουν τα σχολεία, σκέφτηκα να κάνω τις μέρες βιβλία και να διακοσμήσω την κορυφή με την εικόνα ενός παιδιού που διαβάζει.
Για να εξασκήσουμε τη λεπτή κινητικότητα (με την οποία επίσης έχουμε πρόβλημα), κόβει με το ψαλιδάκι του μια μέρα κάθε μέρα, όταν τελειώνει. Έχοντας ήδη αντιπαθήσει το ψαλίδι που του φαίνεται τρομερά δύσκολο, δε θέλει με τίποτα να κάνει χαρτοκοπτική, αλλά με το ημερολόγιο γλυκαίνεται. Έτσι μ' ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.
Πώς το έφτιαξα
Πήρα μια παλιά λωρίδα χαρτί κανσόν που είχε περισσέψει από άλλη κατασκευή και το μέτρησα με τις παλάμες μου - περίπου εφτά χέρια. Έκανα διάφορες δοκιμές (με ανοιχτά δάχτυλα, πιο κλειστά κτλ.). Μπορείτε να μετρήσετε με μέτρο, για περισσότερη ακρίβεια, αλλά τα παιδιά δεν έχουν υπομονή για τέτοια, έπρεπε λοιπόν να γίνει γρήγορα. Κράτησα χώρο ενός χεριού για το καρτουνάκι. Το σχεδίασα με μολύβι πρώτα (σβήνοντας αρκετές φορές). Έπειτα, δίπλωσα το υπόλοιπο χαρτί σε δύο μισά. Έβαλα τρεις φορές το χέρι μου στο κάθε μισό, τραβώντας μικρές γραμμές με το μολύβι ανάμεσα στα δάχτυλα (5 x 6 = 30). Αφού έκανα τις τριάντα γραμμές μου, τις μέτρησα.
Τελευταίες πινελιές
Έπειτα πέρασα με μαρκαδόρο όλο το σχέδιο (βιβλία και καρτουνάκι) προσθέτοντας λεπτομέρειες (άκρες βιβλίων, ράχες, ρίγες στο μπλουζάκι κτλ). Πρόσθεσα τα νούμερα, τσεκάροντας με ημερολόγιο. Τέλος, χρωμάτισα τα Σάββατα κι τις Κυριακές με νερομπογιές και πινέλα των παιδιών. Εδώ φαίνεται η βιασύνη μου - τώρα βλέπω ότι ξέχασα το Σάββατο, 15/9. Θα το συμπληρώσω αύριο!
Καλό μήνα σε όλους.
θα το κάνω κι εγώ. ωραία ιδέα
ΑπάντησηΔιαγραφή